F.A.Q.


Veel gestelde vragen
1. Wat zijn de verzendkosten?

Bij Bamboeddha vinden we dat iedereen mee moet kunnen helpen aan een betere wereld, verzendkosten mogen dan ook wat ons betreft geen obstakel vormen. Met andere woorden, verzendkosten nemen wij voor onze eigen rekening*

*Het komt weleens voor dat wij ter promotie een aantal artikelen GRATIS weggeven. Om de kosten enigszins te dekken rekenen wij hiervoor enkel de verzendkosten.

2. Wat is de levertijd binnen Nederland?

Bamboeddha is erg begaan met de omgeving, wij vinden het dan ook onzin dat sommige bedrijven meerdere pakhuizen hebben en pakketjes soms onnodig lange afstanden afleggen. Wij hebben nauwe banden met de leveranciers van onze producten en hebben besloten onze pakketjes direct vanuit daar te verschepen. Zo besparen we kosten op transport en opslag en kunnen we onze producten ook nog eens vele malen goedkoper aanbieden dan onze concurrenten. Hierdoor is de levertijd ietsje langer dan normaal, reken op ongeveer 7 tot 14 dagen. 

3. Ik mis een aantal artikelen bij mijn bestelling, hoe kan dat?

Omdat we werken met verschillende leveranciers kan het zo zijn dat producten afzonderlijk van elkaar verzonden worden. Als er items uit je bestelling ontbreken ontvang je deze doorgaans na 2-3 dagen.

4. Wat is het minimum orderbedrag?

Wij maken geen gebruik van een minimum orderbedrag om ervoor te zorgen dat iedereen kan helpen iets goeds te doen voor onze planeet, je kan gewoon een leuk product uitkiezen in de webshop, deze bestellen en wij doen de rest voor je!

5. Zijn al jullie producten identiek?

Omdat bamboe een natuurproduct is, kan het weleens voorkomen dat de kleuren wat verschillen van de afbeeldingen. Volgens ons geeft dit aspect extra charme aan het product en je weet direct dat je iets unieks in handen hebt. Mocht je echter niet tevreden zijn dan kan je natuurlijk altijd het product retourneren.

6. Hoe kan ik iets retourneren?

Het retourneren van een product is zeer eenvoudig, het enige dat je hoeft te doen is het retourformulier in te vullen en het product terug te sturen. [klik hier] voor het retourformulier.

7. Is mijn transactie veilig

Ja, 100%. Je hoeft niet bang te zijn dat er iets mis zal gaan met de transactie. Je hebt naast de garantie van je bank, creditcard of PayPal, ook de garantie dat je met een echt Nederlands bedrijf zakendoet dat de Nederlandse wetten opvolgt. Alle orders zullen 100% voldaan worden en mocht je niet tevreden zijn kan je altijd je product ruilen of je geld terugkrijgen.

8. Zijn al jullie producten 100% biologisch afbreekbaar?

Wij streven ernaar zo min mogelijk plastic te gebruiken in onze producten, bij veel van onze artikelen uit het assortiment is er dan ook een enorm verschil met vergelijkbare producten die niet van bamboe gemaakt zijn. Neem onze tandenborstels, deze bevatten maar liefst 95% minder plastic dan normale tandenborstels. Echter zijn de haren nog steeds van nylon. Eén van de weinige alternatieven voor tandenborstelhaar vandaag de dag is varkenshaar, echter is dit niet een hele diervriendelijke oplossing dus houden we het liever bij nylon. Mocht je tandenborstel zijn beste tijd erop zitten, breek dan de kop af, het hele handvat is verder wel biologisch afbreekbaar. Verder zijn de glazen van al onze zonnebrillen van polycarbonaat, dit materiaal is praktisch onverwoestbaar, hoewel het officieel niet geclassificeerd is als biologisch afbreekbaar, staat het materiaal er wel om bekend beter afbreekbaar te zijn dan andere plastic soorten in omloop.

9. Hoe milieuvriendelijk is de productie?

Onze productiemethode vergelijken met fabrieken die dezelfde producten maken, maar dan van louter plastic en metalen, is eigenlijk hetzelfde als appels en peren vergelijken. Bamboe is volledig natuurlijk en draagt gedurende zijn leven bij aan ons ecosysteem. Metaal en plastic moeten geproduceerd worden, dit zorgt voor significant meer afval en uitstoot dan onze producten die van bamboe gemaakt worden.

Bamboe is beter